Knallhelg: -25 % med kode BADE25
Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Klasserommet utenfor

tilpasset opplæring i et utvidet læringsrom

«Med den relativt ensartede undervisningskultur, der eksisterer i de nordiske lande, har bogens indhold og budskab meget at byde på - også i en dansk undervisnings og forsknings kontekst, hvor en tilsvarende udvikling har fundet sted de seneste 10 år. [...] Bogen udgør et vægtigt bidrag i diskussionen om udeundervisningens rolle i skolens hverdag og bør ubetinget indgå i danske læreruddannelser og universitetsmiljøer, hvor udeskole fænomenet i stigende grad er ved at finde indpas.»

Erik Mygind, udeskole.dk

I denne boka viser Arne N. Jordet hvordan skolens fysiske og sosiale omgivelser kan brukes som ressurs i opplæringen. Med bakgrunn i kunnskapsteori, dannelsesteori, læringsteori og læreplanteori argumenterer han for betydningen av å skape et utvidet læringsrom i opplæringen ved å etablere et samspill mellom læringsaktiviteter i og utenfor klasserommet. Les mer

649,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager
I denne boka viser Arne N. Jordet hvordan skolens fysiske og sosiale omgivelser kan brukes som ressurs i opplæringen. Med bakgrunn i kunnskapsteori, dannelsesteori, læringsteori og læreplanteori argumenterer han for betydningen av å skape et utvidet læringsrom i opplæringen ved å etablere et samspill mellom læringsaktiviteter i og utenfor klasserommet. Bare da vil det være mulig å få den variasjon i opplæringen som læreplanen forutsetter, og som omtales som et kjennetegn ved tilpasset opplæring. Med bakgrunn i eksempler fra norsk skole og forskning på området viser han hvordan elever og lærere i dette utvidete læringsrommet får de rammebetingelsene de trenger for å kunne arbeide med alle skolens fag på en mer autentisk og meningsfull måte.

Forfatterens hovedbudskap er at det ikke vil være mulig å realisere fellesskolens dannelsesambisjoner, slik disse er formulert i Opplæringslovens formålsparagraf og i skolens læreplan, uten å ta i bruk skolens omgivelser som ressurs i opplæringen.

Boka henvender seg til studenter, pedagoger og forskere i lærerutdanningene ved høgskoler og universiteter og til lærere, skoleledere og skolepolitikere.

Detaljer

Forlag
Cappelen Damm akademisk
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
395
ISBN
9788202286293
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2010
Originaltittel
Klasserommet utenfor
Format
24 x 17 cm

Anmeldelser

«Med den relativt ensartede undervisningskultur, der eksisterer i de nordiske lande, har bogens indhold og budskab meget at byde på - også i en dansk undervisnings og forsknings kontekst, hvor en tilsvarende udvikling har fundet sted de seneste 10 år. [...] Bogen udgør et vægtigt bidrag i diskussionen om udeundervisningens rolle i skolens hverdag og bør ubetinget indgå i danske læreruddannelser og universitetsmiljøer, hvor udeskole fænomenet i stigende grad er ved at finde indpas.»

Erik Mygind, udeskole.dk

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Klasserommet utenfor:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

666
249,-

666

Tom Egeland
Innbundet 
249,- 399,-
 
Macbeth
169,-

Macbeth

Jo Nesbø
Innbundet 
169,- 399,-
 

Jordet

Robert Seethaler
Innbundet 
345,- 379,-
 

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv