Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Bestselgere Registrer deg

Det er sammenhengen, og det å få orden på tilværelsen, som er en av de store utfordringene

en mikroetnografisk studie av en spesialpedagogs tilrettelegging av opplæringen for to barn med spesielle behov

Boken er en studie, hvor vi får møte en lærer og to av hennes elever. Begge barna har diagnosen autisme, men har svært forskjellige forutsetninger for å få en god læringssituasjon. Hovedfokus i studien er det spesialpedagogiske opplegget knyttet til disse to barna, og gir innsyn i hvordan læreren jobber med det mål for øye å tilpasse undervisningen til det enkelte barnet. Les mer

150,-
Paperback
Utsolgt
Boken er en studie, hvor vi får møte en lærer og to av hennes elever. Begge barna har diagnosen autisme, men har svært forskjellige forutsetninger for å få en god læringssituasjon. Hovedfokus i studien er det spesialpedagogiske opplegget knyttet til disse to barna, og gir innsyn i hvordan læreren jobber med det mål for øye å tilpasse undervisningen til det enkelte barnet. Forfatteren trekker frem tre gjennomgående trekk ved lærerens måte å undervise på - struktur og forutsigbarhet, valg av respons på ulik atferd, og bekreftelse av barna og deres initiativ. Har litteraturliste.

Detaljer

Forlag
Tapir akademisk forlag
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
77
ISBN
9788251921596
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2006
Serie
Skriftserien Klasseromsforskning 16

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Det er sammenhengen, og det å få orden på tilværelsen, som er en av de store utfordringene:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Handlekurv