Min side Kundeservice Vår historie Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Påvirkning

teori og praksis
Mer enn en million bøker solgt! Hvordan påvirker denne informasjonen følelsene dine for denne boken? Hvis du nå et øyeblikk tenker at en renommert og populær bok som denne kanskje er noe for deg, har du kanskje blitt overbevist ved et kraftfullt påvirkningsprinsipp - i dette tilfellet prinsippet om "sosialt bevis": å avgjøre hva som er riktig, ved å finne ut hva andre mennesker synes er riktig. Les mer
447,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager
Mer enn en million bøker solgt! Hvordan påvirker denne informasjonen følelsene dine for denne boken? Hvis du nå et øyeblikk tenker at en renommert og populær bok som denne kanskje er noe for deg, har du kanskje blitt overbevist ved et kraftfullt påvirkningsprinsipp - i dette tilfellet prinsippet om "sosialt bevis": å avgjøre hva som er riktig, ved å finne ut hva andre mennesker synes er riktig. I denne reviderte, oppdaterte og utvidede utgaven av Influence - Science and Practice får du ikke bare vite hva som fikk deg til å si ja, du lærer også noen nyttige forsvarsteknikker mot fremtidige tilbud. Cialdini henter eksempler fra alt fra moderne salgssituasjoner til krig og politikk, fra religiøse sekter til barneoppdragelse. Her kombineres enkle lærdommer og råd med grundig vitenskapelighet på en unik måte. Boken regnes som "state of the art" når det gjelder å forklare de sosialpsykologiske mekanismene knyttet til påvirkning og overtalelse.

Kundevurdering:
Denne boka handler kort fortalt om påvirkning; om hvordan selgere bruker triks for å lure oss inn i avtaler, og hvor utsatte vi er for å bli manipulert. Forfatteren trekker frem en rekke eksempler, blant annet egne opplevelser, og forklarer med voldsom glød og lettfattelighet hvordan påvirkning er mulig og hvordan vi kan forsvare oss mot den. Med tanke på at markedsføringen blir mer og mer utspekulert, kan jeg nesten ikke få anbefalt denne boken nok. Den er full av aha-opplevelser, og er interessant fra begynnelse til slutt. Kombiner den gjerne med Power of Persuasion av Robert Levine, begge er glimrende bøker om emnet. Anbefales på det varmeste!

MM

Se alle vurderinger

Detaljer

Forlag
Abstrakt
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
338
ISBN
9788279353089
Utgave
2. utg.
Utgivelsesår
2011
Originaltittel
Influence : science and practice
Format
21 x 14 cm

Kunders vurdering

M
MM – 03.04.2006

– Denne boka handler kort fortalt om påvirkning; om hvordan selgere bruker triks for å lure oss inn i avtaler, og hvor utsatte vi er for å bli manipulert. Forfatteren trekker frem en rekke eksempler, blant annet egne opplevelser, og forklarer med voldsom glød og lettfattelighet hvordan påvirkning er mulig og hvordan vi kan forsvare oss mot den. Med tanke på at markedsføringen blir mer og mer utspekulert, kan jeg nesten ikke få anbefalt denne boken nok. Den er full av aha-opplevelser, og er interessant fra begynnelse til slutt. Kombiner den gjerne med Power of Persuasion av Robert Levine, begge er glimrende bøker om emnet. Anbefales på det varmeste!

E
Elghunk – 23.01.2006

– Denne boka er en gullgruve for alle som er lutlei tørre akademiske bøker. Boken viser hvorfor mennesker er så lettlurte. Den er en utdypning av seks påvirkningsprinsipper som kan brukes for å manipulere andre mennesker. Det gis svært mange konkrete eksempler, mens det er få tunge teoretiske forklaringer. Her får du vite hvorfor firmaer sender ut gratisprøver, hvorfor du skal be noen om 1000kr hvis du vil låne 200 kr, og hvordan bilselgerne lurer deg og samtidig får deg til å tro at du har gjort en god handel. Boka kan leses som et slags selvforsvarsbok mot selgere og andre påvirkere som vil styre deg i en retning du egentlig ikke vil gå i.
Den kan også brukes som en oppskriftsbok på hvordan en kan få makt over andre mennesker. Jeg gir boka en minus for tilfeller av språklig slurv (den er oversatt fra engelsk)og for å ha en for voldsom slagside i favør av eksempler og anekdoter til fortrengning for teori. Den blir liksom litt for lettlest.

Oppdag mer

Bøker som ligner på Påvirkning:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv