Min side Kundeservice Vår historie Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Markedsføringsloven med kommentarer

Loven gir viktige bestemmelser om forbrukerbeskyttelse, blant annet vern mot urimelig, villedende og aggressiv markedsføring, og om offentlig kontroll med urimelige avtalevilkår. Bestemmelsene utgjør viktige rammevilkår for næringsdrivendes aktiviteter i markedet. Les mer
1199,-
Sendes innen 1 virkedag
Loven gir viktige bestemmelser om forbrukerbeskyttelse, blant annet vern mot urimelig, villedende og aggressiv markedsføring, og om offentlig kontroll med urimelige avtalevilkår. Bestemmelsene utgjør viktige rammevilkår for næringsdrivendes aktiviteter i markedet. Loven inneholder også viktige bestemmelser om beskyttelse av næringsdrivende mot ulovlig produktetterlikning og andre illojale konkurransehandlinger. Markedsføringsloven med kommentarer foreligger nå i fjerde utgave, og gir en oppdatert og betydelig utvidet framstilling av reglene om markedsføring i lys av rettsutviklingen siden forrige utgave. Av særlig viktighet er gjennomføringen av moderniseringsdirektivet, som har til formål å styrke forbrukervernet, særlig på det digitale området, og styrke sanksjonene ved brudd på felleseuropeiske forbrukervernregler. Boken er et nødvendig verktøy for alle som arbeider med markedsføringsrett i praksis.

Detaljer

Forlag
Gyldendal
Innbinding
Innbundet
Språk
Bokmål
Sider
625
ISBN
9788205610750
Utgave
4. utg.
Utgivelsesår
2025
Format
25 x 17 cm

Bla i boka

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Markedsføringsloven med kommentarer:

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv