Knallhelg: -25 % med kode BADE25
Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Multisensorisk markedsføring

Lukk øynene og se for deg at du setter tennene i en saftig fersken. Du kjenner den søte smaken i munnen, saften som renner nedover haken og følelsen av å ta på den myke ferskenpelsen. Når smak, tekstur, lukt, farge og form kombineres med minnene fra tidligere ferskenspising, dannes en multisensorisk opplevelse. Les mer

349,-
Sendes innen 3 - 10 dager
Lukk øynene og se for deg at du setter tennene i en saftig fersken. Du kjenner den søte smaken i munnen, saften som renner nedover haken og følelsen av å ta på den myke ferskenpelsen. Når smak, tekstur, lukt, farge og form kombineres med minnene fra tidligere ferskenspising, dannes en multisensorisk opplevelse.
Denne boken presenterer på en lettfattelig måte multisensorisk markedsføring og formidler hvordan kunnskap om sanseopplevelser kan benyttes av markedsførere ved produktutvikling, prissetting, emballasjeutforming, merkebygging, annonsering, tjenestedesign og ved utforming av både digitale og fysiske salgsarenaer.
Alt vi ser, hører, lukter, smaker og føler, påvirker oss bevisst eller ubevisst. Bevissthet og kunnskap om disse sensoriske prosessene vil påvirke hvordan markedsførere kommuniserer med og utvikler produkter for kundene. I denne boken kan du lese om hvordan emballasjens form og farge påvirker smaksforventninger, hvordan musikk i butikk påvirker hvor raskt kundene beveger seg, og hvordan ny teknologi, som en digitalhånd, kan gi en følelse av fysisk kontakt med en person eller et produkt ved netthandel.
Boken er velegnet som lærebok for studenter i markedsføring, og for praktikere og andre som ønsker mer kunnskap om multisensorisk markedsføring.
Nina Veflen (dr.oecon.) er professor ved institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI og en av grunnleggerne av senter for multisensorisk markedsføring der. Veflen har lang erfaring som forsker og har tidligere vært ansatt som professor ved Universitetet i Sørøst-Norge og som seniorforsker ved Aarhus Universitet og Nofima.

Detaljer

Forlag
Fagbokforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
146
ISBN
9788245043334
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2023
Originaltittel
Multisensorisk markedsføring
Format
22 x 16 cm

Les utdrag

Utdraget er hentet fra e-bok-utgaven. Åpne utdrag her

Bla i boka

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Multisensorisk markedsføring:

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv