Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Markedsføringsrett i et nøtteskall

Boken gir en grunnleggende og oversiktlig innføring i markedsføringslovens regler, samt en oversikt over spesiallovgivning som oppstiller krav til næringsdrivendes markedsføring, blant annet angrerettloven, ehandelsloven og finansavtaleloven. Les mer

449,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Boken gir en grunnleggende og oversiktlig innføring i markedsføringslovens regler, samt en oversikt over spesiallovgivning som oppstiller krav til næringsdrivendes markedsføring, blant annet angrerettloven, ehandelsloven og finansavtaleloven.

Denne tredje utgaven av boken tar for seg de omfattende endringene i markedsføringsloven som trådte i kraft 1. oktober 2023. Både nye regler for prismarkedsføring, krav til brukeromtaler og prissammenligningstjenester, forbud mot dørsalg og nye retningslinjer for beregning av overtredelsesgebyr ved brudd på loven, er omtalt.

Boken er også oppdatert med omtale av sentrale dommer i saker om bl.a. ulovlige etterligninger eller brudd på god forretningsskikk næringsdrivende imellom. Ny praksis fra Markedsrådet og de siste direktivene og forordningene fra EU på markedsføringsrettens område er også omtalt. Boken er nyttig både for studenter og for advokater, næringsdrivende, reklamebyråer og andre praktikere som trenger en innføring i en rettslig disiplin av stor betydning for både forbrukere og næringsdrivende.

Detaljer

Forlag
Gyldendal
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
307
ISBN
9788205600126
Utgave
3. utg.
Utgivelsesår
2024
Originaltittel
Grandal/Haug - Markedsføringsrett i et nøtteskall, 3. utgave
Format
21 x 13 cm
Serie
Nøtteskallserien

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Markedsføringsrett i et nøtteskall:

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv