Markedsføringsloven

lovkommentar

; Amund Grimstad ; Jenny Sveen Hovda

Denne boken inneholder en kommentar til markedsføringsloven og dens viktigste forskrifter. Fremstillingen viser hvordan implementeringen av forskjellige EU-direktiver og nordisk lovsamarbeid har vesentlig betydning for å fastlegge lovens innhold og rammer. Les mer
Vår pris
999,-

(Innbundet) Fri frakt!
Leveringstid: Ventes til lager 10.07.2029

Innbundet

Storkunde?
Vi gir kvantumsrabatt! Les mer

Innbundet
Vår pris: 999,-

(Innbundet) Fri frakt!
Leveringstid: Ventes til lager 10.07.2029

Storkunde?
Vi gir kvantumsrabatt! Les mer

Denne boken inneholder en kommentar til markedsføringsloven og dens viktigste forskrifter. Fremstillingen viser hvordan implementeringen av forskjellige EU-direktiver og nordisk lovsamarbeid har vesentlig betydning for å fastlegge lovens innhold og rammer. Boken henviser også til omfattende praksis fra Forbrukerombudet og Markedsrådet, Næringslivets Konkurranseutvalg, samt de alminnelige domstolene.

Markedsføringsloven trådte i kraft 1. juni 2009 og er en videreføring av den tidligere markedsføringsloven fra 1972.

Lovens grunnprinsipp er at all markedsføringsaktivitet skal være lojal og hederlig overfor både forbrukere og konkurrerende aktører i markedet. Loven har i praksis to hovedformål: på den ene side beskyttelse av forbrukere, bl.a. mot urimelig, villedende og aggressiv markedsføring, og på den annen side å sørge for at konkurransen næringsdrivende imellom, skjer på en lojal og etterrettelig måte.

Lovkommentaren tar sikte på å være en lett tilgjengelig håndbok som gir en praktisk oversikt over rettsområdet.
FAKTA
Utgitt:
Forlag: Universitetsforlaget
Innbinding: Innbundet
Språk: Norsk Bokmål
ISBN: 9788215015040
Utgave: 1. utg.
KATEGORIER:

Bla i alle kategorier

VURDERING
Gi vurdering
Les vurderinger