Markedsføringsloven
lovkommentar
Bente Holmvang ; Amund Grimstad ; Jenny Sveen Hovda
- Vår pris
- 999,-
(Innbundet)
Fri frakt!
Leveringstid:
Ventes til lager 10.07.2029
Storkunde?
Vi gir kvantumsrabatt! Les mer
(Innbundet)
Fri frakt!
Leveringstid:
Ventes til lager 10.07.2029
Storkunde?
Vi gir kvantumsrabatt! Les mer
Markedsføringsloven trådte i kraft 1. juni 2009 og er en videreføring av den tidligere markedsføringsloven fra 1972.
Lovens grunnprinsipp er at all markedsføringsaktivitet skal være lojal og hederlig overfor både forbrukere og konkurrerende aktører i markedet. Loven har i praksis to hovedformål: på den ene side beskyttelse av forbrukere, bl.a. mot urimelig, villedende og aggressiv markedsføring, og på den annen side å sørge for at konkurransen næringsdrivende imellom, skjer på en lojal og etterrettelig måte.
Lovkommentaren tar sikte på å være en lett tilgjengelig håndbok som gir en praktisk oversikt over rettsområdet.
- FAKTA
-
Utgitt:
2029
Forlag: Universitetsforlaget
Innbinding: Innbundet
Språk: Norsk Bokmål
ISBN: 9788215015040
Utgave: 1. utg.
- KATEGORIER:
- VURDERING
-
Gi vurdering
Les vurderinger