Lærerarbeid for tilpasset opplæring
tilrettelegging for læring og utvikling
Hvilken betydning har tilpasset opplæring for elevers læring og utvikling er spørsmålet som reises i denne boka.
Spørsmålet belyses først ut fra skolens overordnede intensjoner. Her står skolekultur og teamarbeid sentralt, men også hvordan spesialundervisning, elevsamtaler og elevvurdering kan brukes for å fremme tilpasset opplæring.
Les mer
Hvilken betydning har tilpasset opplæring for elevers læring og utvikling er spørsmålet som reises i denne boka.
Spørsmålet belyses først ut fra skolens overordnede intensjoner. Her står skolekultur og teamarbeid sentralt, men også hvordan spesialundervisning, elevsamtaler og elevvurdering kan brukes for å fremme tilpasset opplæring.
Bokas andre svar på sitt overordnede spørsmål er knyttet til elevenes læring og utvikling av grunnleggende ferdigheter. Her tas temaer som læringsstrategier, sosial kompetanse, tilpasset opplæring i norsk, matematikk og bruk av IKT opp.
Spørsmålet belyses først ut fra skolens overordnede intensjoner. Her står skolekultur og teamarbeid sentralt, men også hvordan spesialundervisning, elevsamtaler og elevvurdering kan brukes for å fremme tilpasset opplæring.
Bokas andre svar på sitt overordnede spørsmål er knyttet til elevenes læring og utvikling av grunnleggende ferdigheter. Her tas temaer som læringsstrategier, sosial kompetanse, tilpasset opplæring i norsk, matematikk og bruk av IKT opp.
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 232
- ISBN
- 9788205411609
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2011
- Format
- 22 x 14 cm