Eleven og skolens læringsmiljø
medvirkning og trivsel
I Eleven og skolens læringsmiljø løfter forfatteren fram verdien av elevens medvirkning og trivsel.
Forfatteren belyser sammenhenger mellom elevens motivasjon, medvirkning og trivsel, praksiser i skolens læringsmiljø og skolen som system.
Les mer
499,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
I Eleven og skolens læringsmiljø løfter forfatteren fram verdien av elevens medvirkning og trivsel.
Forfatteren belyser sammenhenger mellom elevens motivasjon, medvirkning og trivsel, praksiser i skolens læringsmiljø og skolen som system. Forskningsbasert kunnskap på disse områdene vurderes som svært relevant for å ivareta elevens rettigheter etter barnekonvensjonens artikkel 3, Barnets beste, og artikkel 12, som gir barn rett til deltakelse og medvirkning. Forfatteren fremhever lærerprofesjonens ansvar for å sikre elevene et trygt og godt skolemiljø og for at skolens verdigrunnlag og brede formål får større betydning i skolens praksis.
Forfatteren belyser sammenhenger mellom elevens motivasjon, medvirkning og trivsel, praksiser i skolens læringsmiljø og skolen som system. Forskningsbasert kunnskap på disse områdene vurderes som svært relevant for å ivareta elevens rettigheter etter barnekonvensjonens artikkel 3, Barnets beste, og artikkel 12, som gir barn rett til deltakelse og medvirkning. Forfatteren fremhever lærerprofesjonens ansvar for å sikre elevene et trygt og godt skolemiljø og for at skolens verdigrunnlag og brede formål får større betydning i skolens praksis.
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 206
- ISBN
- 9788205499010
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2017
- Format
- 22 x 15 cm