Problemløsningsmodeller
Boka handler om atferdsvansker, i all hovedsak kollektive problemer, dvs grupper eller klasser der elevene har utviklet en negativ atferd.
De suverent mest omfattende atferdsproblemene i skolen er mobbing og disiplinvansker, og dette er også bokas hovedfokus. Den er full av gode eksempler og ulike metoder.
Les mer
419,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Boka handler om atferdsvansker, i all hovedsak kollektive problemer, dvs grupper eller klasser der elevene har utviklet en negativ atferd.
De suverent mest omfattende atferdsproblemene i skolen er mobbing og disiplinvansker, og dette er også bokas hovedfokus. Den er full av gode eksempler og ulike metoder.
Problemene kan løses av folk på skolen, og noen artikler har dette utgangspunktet. Det hender imidlertid at skolen trenger hjelp utenfra, for eksempel fra PPT, og dette er perspektivet i andre artikler.
Boka gir innsikt i hvordan erfarne problemløsere arbeider. Den er skrevet for skoleledere, lærere og andre som jobber med barns atferdsproblemer.
Bokas redaktør er professor Erling Roland ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning ved Universitetet i Stavanger. Øvrige bidragsytere: Hjalmar Arnø, seniorrådgiver hos Fylkesmannen i Rogaland, Bente M. Bakken, Læringsmiljøsenteret, Universitetet i Stavanger, Grete Dalhaug Berg, Læringsmiljøsenteret, Universitetet i Stavanger, Gunn Britt Eikjok-Andreassen, sosionom og teamleder i Tromsø PPT, Jan Arild Gundersen, sosiallærer, Mandal kommune, Ragnvald Madland, konsulent, tidligere leder av PPT i Lindesnesregionen og ansvarlig for opprettelsen av Kompetansesenter Sør. videre Jan Moen, tidligere lærer, undervisningsinspektør og rektor i Buskerud, og Erlend Moen, seniorrådgiver i Trondheim kommune og forfatter av boka Slik stopper vi mobbing.
De suverent mest omfattende atferdsproblemene i skolen er mobbing og disiplinvansker, og dette er også bokas hovedfokus. Den er full av gode eksempler og ulike metoder.
Problemene kan løses av folk på skolen, og noen artikler har dette utgangspunktet. Det hender imidlertid at skolen trenger hjelp utenfra, for eksempel fra PPT, og dette er perspektivet i andre artikler.
Boka gir innsikt i hvordan erfarne problemløsere arbeider. Den er skrevet for skoleledere, lærere og andre som jobber med barns atferdsproblemer.
Bokas redaktør er professor Erling Roland ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning ved Universitetet i Stavanger. Øvrige bidragsytere: Hjalmar Arnø, seniorrådgiver hos Fylkesmannen i Rogaland, Bente M. Bakken, Læringsmiljøsenteret, Universitetet i Stavanger, Grete Dalhaug Berg, Læringsmiljøsenteret, Universitetet i Stavanger, Gunn Britt Eikjok-Andreassen, sosionom og teamleder i Tromsø PPT, Jan Arild Gundersen, sosiallærer, Mandal kommune, Ragnvald Madland, konsulent, tidligere leder av PPT i Lindesnesregionen og ansvarlig for opprettelsen av Kompetansesenter Sør. videre Jan Moen, tidligere lærer, undervisningsinspektør og rektor i Buskerud, og Erlend Moen, seniorrådgiver i Trondheim kommune og forfatter av boka Slik stopper vi mobbing.
Detaljer
- Forlag
- Universitetsforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 195
- ISBN
- 9788215024943
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2015
- Originaltittel
- Problemløsningsmodeller
- Format
- 23 x 15 cm