Min side Kundeservice Vår historie Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Forskningssirkler som modell for fagutvikling

erfaringer fra tjenestetilbud til personer med utviklingshemming
Kunnskapsbasert praksis (KBP) innebærer at fagutøvere i praksisbruker ulike kunnskapskilder: forskningsbasert kunnskap, erfaringsbasert kunnskap og brukerens kunnskap og behov.

Her presenteres en antologi om forskningssirkler som modell for fagutvikling i tjenestetilbud til personer som har utviklingshemming. Det er erfaringer og kunnskap fra tre forskningssirkler: 1. Utviklingshemming og psykisk helse, 2. Utviklingshemming og utfordrende atferd og 3. Samspill og kommunikasjon med personer som har utviklingshemming av alvorlig grad. Les mer
389,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Kunnskapsbasert praksis (KBP) innebærer at fagutøvere i praksisbruker ulike kunnskapskilder: forskningsbasert kunnskap, erfaringsbasert kunnskap og brukerens kunnskap og behov.

Her presenteres en antologi om forskningssirkler som modell for fagutvikling i tjenestetilbud til personer som har utviklingshemming. Det er erfaringer og kunnskap fra tre forskningssirkler: 1. Utviklingshemming og psykisk helse, 2. Utviklingshemming og utfordrende atferd og 3. Samspill og kommunikasjon med personer som har utviklingshemming av alvorlig grad.

Forskningssirkler er tidligere utprøvd som modell for kompetanseutvikling både i Sverige og Norge. I Norge er forskningssirkler utprøvd både i barnevernstjenester og i utdanningssektoren. Så langt vi vet, er dette første gang forskningssirkler er utprøvd i tjenesteområder for utviklingshemmede.

Boken er skrevet for bachelorstudenter innenfor helsefag (vernepleie, ergoterapi mfl.) og i noen grad for masterstudenter.

Laila Luteberget er førstelektor ved Fakultet for helsefag, VID vitenskapelige høgskole, Campus Sandnes.
De øvrige bidragsyterne presenteres i boken: Ulf Berge, Kirsten Jæger Fjetland, Tor Magne Fjetland, Anita Gjermestad, Vibeke Glørstad, Elisabeth Kiær, Maja Nielsen, Aase Ramsfjell og Dag Einar Winsnes.

Detaljer

Forlag
Universitetsforlaget
Innbinding
Paperback
Språk
Bokmål
Sider
221
ISBN
9788215033488
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2019
Originaltittel
Forskningssirkler som modell for fagutvikling
Format
24 x 17 cm

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Forskningssirkler som modell for fagutvikling:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv