Kampen om tribunen

fotball, identitet & makt

Hans K. Hognestad (Redaktør) ; Arve Hjelseth (Redaktør)

Toppfotballen har gjennomgått en dramatisk kommersialisering desiste 20 årene. Samtidig har de sosiale praksisene på tribunenendret seg ideologisk og kulturelt. Hvorfor oppstår konflikter mellom supportere, klubber og forbund om hvordan fotballen bør utvikle seg? Har supporterne makt? Boka rører ved en rekke temaer: identitet, kommersialisering, globalisering, sikkerhet, vold, kjønn og kropp. Les mer
Vår pris
369,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager

Paperback
Legg i

Storkunde?
Vi gir kvantumsrabatt! Les mer

Paperback
Legg i
Vår pris: 369,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 - 10 dager

Storkunde?
Vi gir kvantumsrabatt! Les mer

Om boka

Toppfotballen har gjennomgått en dramatisk kommersialisering desiste 20 årene. Samtidig har de sosiale praksisene på tribunenendret seg ideologisk og kulturelt. Hvorfor oppstår konflikter mellom supportere, klubber og forbund om hvordan fotballen bør utvikle seg? Har supporterne makt? Boka rører ved en rekke temaer: identitet, kommersialisering, globalisering, sikkerhet, vold, kjønn og kropp. Den rommer sosiologi, antropologi, historie, religionsvitenskap, idrettsvitenskap og arkitekturteori. Redaktørene er ledende norske forskere på feltet, og blant bidragsyterne er tre internasjonale profiler: Richard Giulianotti, Gary Armstrong og TorbjörnAndersson. Boken er nyttig lesning for studenter og forskere innen samfunns- og idrettsvitenskap og for alle som er opptatt av forholdet mellom publikum, idrett og samfunn.

Fakta