Nye perspektiver på minoritetsspråklige elever

en pedagogisk-psykologisk tilnærming

Denne boka gir en grunnleggende introduksjon til et fagområde som handler om begavede minoritetsspråklige elever og begavede minoritetsspråklige elever med faglige, sosiale og/eller emosjonelle vansker (dobbelteksepsjonelle). Les mer
Vår pris: 359,-

(Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 3 virkedager

Om boka

Denne boka gir en grunnleggende introduksjon til et fagområde som handler om begavede minoritetsspråklige elever og begavede minoritetsspråklige elever med faglige, sosiale og/eller emosjonelle vansker (dobbelteksepsjonelle). Gjennom en teoretisk-metodisk tilnærming viser forfatteren hvordan lærere og skolerådgivere kan hjelpe disse elevene med de utfordringene de møter i skolemiljøet. Boka gir både en teoretisk og praktisk tilnærming til hvordan vi kan identifisere/diagnostisere disse to elevgruppene, med henvisning til nyere forskning. Boka prøver gjennom pedagogiske og psykologiske forklaringer å svare på:



Hvem er de begavede minoritetsspråklige elever og begavede minoritetsspråklige elever med ulike vansker (dobbelteksepsjonelle)?
Hvordan kan vi vite at de er begavet?
Hva er årsak til at de har problemer med å tilegne seg målspråket (norsk) og med å mestre andre skolefag?
Behov for psykologisk og pedagogisk rådgivning i skolen
Faktorer som har betydning for psykisk helse hos begavede minoritetsspråklige elever

Boka henvender seg til lærerstudenter og studenter som er knyttet til psykologiske og pedagogiske studier ved høyskoler og universiteter, og vil også være nyttig for lærere og andre fagfolk som jobber med minoritetsspråklige elever. Den er spesielt rettet mot PPT-rådgivere, men den kan også være av interesse for BUP og ansatte i andre deler av helsetjenesten.

Fakta

Bla i boka