Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Errors in Language Learning and Use

Exploring Error Analysis

Errors in Language Learning and Use is an up-to-date introduction and guide to the study of errors in language, and is also a critical survey of previous work. Error Analysis occupies a central position within Applied Linguistics, and seeks to clarify questions such as `Does correctness matter?', `Is it more important to speak fluently and write imaginatively or to communicate one's message?'

Carl James provides a scholarly and well-illustrated theoretical and historical background to the field of Error Analysis. Les mer

1305,-
Sendes innen 21 dager
Errors in Language Learning and Use is an up-to-date introduction and guide to the study of errors in language, and is also a critical survey of previous work. Error Analysis occupies a central position within Applied Linguistics, and seeks to clarify questions such as `Does correctness matter?', `Is it more important to speak fluently and write imaginatively or to communicate one's message?'

Carl James provides a scholarly and well-illustrated theoretical and historical background to the field of Error Analysis. The reader is led from definitions of error and related concepts, to categorization of types of linguistic deviance, discussion of error gravities, the utility of teacher correction and towards writing learner profiles. Throughout, the text is guided by considerable practical experience in language education in a range of classroom contexts worldwide.

Detaljer

Forlag
Taylor & Francis Ltd
Innbinding
Paperback
Språk
Engelsk
Sider
320
ISBN
9780582257634
Utgivelsesår
1998
Format
22 x 14 cm
Serie
Applied Linguistics and Language Study

Om forfatteren

The book is written by Carl James, Senior Lecturer in the Linguistics Department at the University of Wales, Bangor, who is author of Contrastive Analysis and co-editor of Language Awareness in the Classroom, also published in this series. The book is suitable for students of Applied Linguistics, Educational Linguistics, teachers of English as a Foreign Language and teachers of Modern Languages.

Kunders vurdering

T
TB – 19.11.2004

– Hva er egentlig en "feil"? Det er hvertfall mye mer enn grammatiske og leksikalske feil. Forfatteren drøfter begrepet og prøver å komme med en definisjon på feil. Den tar utgangspunkt i Corders feilanaylse fra 70-tallet - og er kjemperelevant for f.eks. lærere som er svært opptatt av deres elevers feil. Du får også kunnskap om hvordan man bør rette elevers feil. Feilanalyse går ikke bare ut på feil i grammatikk og innhold på setningsnivå, men utover også på tekstnivå. Jeg hadde boka på engelskpensumet på universitetet, og jeg føler jeg har lært mye av den. Jeg vil anbefale den til alle språkinteresserte, spesielt de som jobber eller skal jobbe med å rette elevers tekster, og også de som studerer feilanalysen. En god og akademisk bok!

Oppdag mer

Bøker som ligner på Errors in Language Learning and Use:

Se flere

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv