Min side Kundeservice Gavekort – en perfekt gave Registrer deg

Framgang, men langt fram

norske elevers prestasjoner i matematikk og naturfag i TIMSS 2011

TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) er en internasjonal undersøkelse som måler kunnskaper og ferdigheter i matematikk og naturfag hos elever på 4. og 8. trinn. Norske elever hadde en markant nedgang i faglige prestasjoner fra 1995 til 2003. Les mer

279,-
Paperback
Utsolgt
TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) er en internasjonal undersøkelse som måler kunnskaper og ferdigheter i matematikk og naturfag hos elever på 4. og 8. trinn. Norske elever hadde en markant nedgang i faglige prestasjoner fra 1995 til 2003. Etter 2003 har detvært en bedring i prestasjonene for norske elever i begge fag og på begge trinn. Samtidig framstår noen områder, som algebra i matematikk og fysikk i naturfag, som områder hvor norske elever presterer svakt. Denne rapporten legger vekt på å diskutere de norske resultatene både i et nordisk perspektiv og i et mer internasjonalt perspektiv.
I denne rapporten står betydningen av skolenes læringsmiljø for elevenes prestasjoner i sentrum. Forfatterne er alle ansatt ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning på Universitetet i Oslo.

Detaljer

Forlag
Akademika
Innbinding
Paperback
Språk
Norsk Bokmål
Sider
138
ISBN
9788232101870
Utgave
1. utg.
Utgivelsesår
2012
Format
22 x 16 cm

Kunders vurdering

Oppdag mer

Bøker som ligner på Framgang, men langt fram:

Se flere

De som kjøpte denne kjøpte også:

Logg inn

Ikke medlem ennå? Registrer deg her

Glemt medlemsnummer/passord?

Handlekurv