ADHD i skolen
styrk relasjoner, oppmerksomhet og kommunikasjon : en bok for lærere og pedagoger om å håndtere ADHD i skole og barnehage
ADHD i skolen er en lett tilgjengelig grunnbok for lærere og pedagoger.
Boken gir teoretisk forståelse og praktisk inspirasjon til det daglige arbeidet
i og utenfor klasserommet, der alle barn skal trives, både med og uten en
ADHD-diagnose.
Les mer
349,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
ADHD i skolen er en lett tilgjengelig grunnbok for lærere og pedagoger.
Boken gir teoretisk forståelse og praktisk inspirasjon til det daglige arbeidet
i og utenfor klasserommet, der alle barn skal trives, både med og uten en
ADHD-diagnose.
ADHD i skolen tilbyr et tankesett og en rekke teoretiske strategier som er
nyttige verktøy når en skal håndtere konflikter og skape en bedre og positiv
stemning i klasserommet.
Boken kan også være med på å styrke læreres og pedagogers tro på egne
muligheter til å støtte barn til bedre trivsel i klassen, og er strukturert rundt
tre viktige byggesteiner:
Oppbygging og styrking av relasjonen
Bruk av anvendt oppmerksomhet
Bevissthet rundt kommunikasjon
Med utgangspunkt i disse behandler boken fire emner:
Foreldresamarbeid, som kan være særlig utfordrende og konfliktfylt
når et barn har ADHD.
Klasseledelse og styrking av elevfelleskapet, som er helt avgjørende
for barn med ADHD og deres klassekamerater:
Hvordan skal det ledes - både på mikro- og makroplan?
Håndtering av konflikter, som det kan oppstå mange av rundt impulsive,
uoppmerksomme og lett stressbare barn.
Utvikling av egen praksis, som er en fortløpende prosess for og med
en selv i lærerrollen, gjerne med en lærerkollega som sparringpartner.
ADHD i skolen kan brukes som en oppslagsbok hvor man kan dykke ned
i de kapitlene man har behov for.
Boken gir teoretisk forståelse og praktisk inspirasjon til det daglige arbeidet
i og utenfor klasserommet, der alle barn skal trives, både med og uten en
ADHD-diagnose.
ADHD i skolen tilbyr et tankesett og en rekke teoretiske strategier som er
nyttige verktøy når en skal håndtere konflikter og skape en bedre og positiv
stemning i klasserommet.
Boken kan også være med på å styrke læreres og pedagogers tro på egne
muligheter til å støtte barn til bedre trivsel i klassen, og er strukturert rundt
tre viktige byggesteiner:
Oppbygging og styrking av relasjonen
Bruk av anvendt oppmerksomhet
Bevissthet rundt kommunikasjon
Med utgangspunkt i disse behandler boken fire emner:
Foreldresamarbeid, som kan være særlig utfordrende og konfliktfylt
når et barn har ADHD.
Klasseledelse og styrking av elevfelleskapet, som er helt avgjørende
for barn med ADHD og deres klassekamerater:
Hvordan skal det ledes - både på mikro- og makroplan?
Håndtering av konflikter, som det kan oppstå mange av rundt impulsive,
uoppmerksomme og lett stressbare barn.
Utvikling av egen praksis, som er en fortløpende prosess for og med
en selv i lærerrollen, gjerne med en lærerkollega som sparringpartner.
ADHD i skolen kan brukes som en oppslagsbok hvor man kan dykke ned
i de kapitlene man har behov for.
Detaljer
- Forlag
- Hertervig forlag / Info vest forlag
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 113
- ISBN
- 9788282161909
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2021
- Originaltittel
- ADHD i skolen
- Format
- 24 x 17 cm