Klasseledelse
Dette heftet handler om lærerens ledelse av klasser og undervisningsforløp.
Det er lærerens ansvar å lede klasser og undervisningsforløp på en hensiktsmessig måte som gir eleven et godt læringsutbytte.
Les mer
259,-
Paperback
Sendes innen 1 virkedag
Dette heftet handler om lærerens ledelse av klasser og undervisningsforløp.
Det er lærerens ansvar å lede klasser og undervisningsforløp på en hensiktsmessig måte som gir eleven et godt læringsutbytte. Lærere som klarer dette, fremstår som tydelige voksenpersoner.
De er samtidig interessert i elevene og har et godt og nært forhold til dem så de opplever å bli likt og anerkjent. Slike lærere motiverer elevene til en god arbeidsinnsats. De skaper ro og forutsigbarhet i undervisningen, de er engasjerte og støttende, og det er ingen tvil hos elevene om hvem som har ansvaret eller bestemmer. Dette heftet kommer inn på:
Lærerens utøvelse av ledelse
Klasseledelsens betydning for elevenes læring og atferd
Hva er lærerautoritet?
Det asymmetriske forholdet i pedagogisk ledelse
Praktisk ledelse av klasser og undervisningsforløp, inkludert konflikthåndtering
Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 1
Det er lærerens ansvar å lede klasser og undervisningsforløp på en hensiktsmessig måte som gir eleven et godt læringsutbytte. Lærere som klarer dette, fremstår som tydelige voksenpersoner.
De er samtidig interessert i elevene og har et godt og nært forhold til dem så de opplever å bli likt og anerkjent. Slike lærere motiverer elevene til en god arbeidsinnsats. De skaper ro og forutsigbarhet i undervisningen, de er engasjerte og støttende, og det er ingen tvil hos elevene om hvem som har ansvaret eller bestemmer. Dette heftet kommer inn på:
Lærerens utøvelse av ledelse
Klasseledelsens betydning for elevenes læring og atferd
Hva er lærerautoritet?
Det asymmetriske forholdet i pedagogisk ledelse
Praktisk ledelse av klasser og undervisningsforløp, inkludert konflikthåndtering
Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 1
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 61
- ISBN
- 9788205423138
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2012
- Originaltittel
- Læreren som leder af klasser og undervisningsforløb
- Format
- 20 x 20 cm
- Serie
-
Dette vet vi om