Pedagogikkens hvordan 2
«Dette andre bindet er en original bok - på to måter. For det første behandler den noen emner som en sjelden finner i en bok med så bredt sikte som denne. [...] For det andre er boka original fordi den foretar en overraskende, ny og spennende behandling av kjente pedagogiske tema.»
Hallvard Håstein, Bedre Skole 3/2012
De viktigste faktorene for elevenes læring i skolen er gode skoledager, gode undervisningstimer, gode venner og aller viktigst: gode lærere. For å kunne være god, trenger læreren å ha bred pedagogisk-metodisk kompetanse. Les mer
I denne boka presenterer forfatteren pedagogisk-metodiske ideer for læreren til bruk i undervisningen. Han behandler temaer som tilpasset opplæring, differensiering, læringsstrategier, pedagogiske prinsipper og strategier, arbeidsmåter, opplæringsformer, fremgangsmåter i undervisningen, lesing av læreboktekster og vurderingsarbeid.
Dette er den andre boka om «pedagogikkens hvordan» der Kamil Øzerk tar til orde for å heve statusen til de pedagogiske metodene. Læreren trenger et stort repertoar å spille på for å bli en god lærer, og bøkene kan bidra til å utvikle den profesjonelle yrkesutøvelsen.
Denne boka er nyttig for lærere, PP-rådgivere, skoleledere, pedagogikkstudenter og studenter ved lærerutdanningene.
Detaljer
- Forlag
- Cappelen Damm akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 214
- ISBN
- 9788202344757
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2011
- Format
- 24 x 17 cm
- Serie
-
Pedagogikkens hvordan
Anmeldelser
«Dette andre bindet er en original bok - på to måter. For det første behandler den noen emner som en sjelden finner i en bok med så bredt sikte som denne. [...] For det andre er boka original fordi den foretar en overraskende, ny og spennende behandling av kjente pedagogiske tema.»
Hallvard Håstein, Bedre Skole 3/2012