Å lykkes med lærervurdering
Hva trenger du som lærer å vite om lærervurdering?
Lærervurdering er ingen enkel øvelse. Det finnes i dag lite tilgjengelig forskning og annen informasjon som kan hjelpe beslutningstakere som skal utvikle gode modeller for dette.
Les mer
299,-
Paperback
Utsolgt
Hva trenger du som lærer å vite om lærervurdering?
Lærervurdering er ingen enkel øvelse. Det finnes i dag lite tilgjengelig forskning og annen informasjon som kan hjelpe beslutningstakere som skal utvikle gode modeller for dette.
Darling-Hammond hevder i denne boken at vi bør se på lærervurdering som del av et undervisnings- og kunnskapssystem som på en gjennomtenkt måte fremmer lærerprofesjonens undervisningskompetanse.
Boken er tenkt som en hjelp til nasjonale og lokale beslutningstakere, skoledere og lærere for å imøtekomme det økende behovet for kunnskap om lærervurdering.
Linda Darling-Hammond er Charles E. Ducommun professor of Education Emeritus ved Stanford University, President i Learning Policy Institute og tidligere president i American Educational Research Association (AERA). Darling-Hammond har utgitt over 400 publikasjoner og mottatt en rekke utmerkelser.
Lærervurdering er ingen enkel øvelse. Det finnes i dag lite tilgjengelig forskning og annen informasjon som kan hjelpe beslutningstakere som skal utvikle gode modeller for dette.
Darling-Hammond hevder i denne boken at vi bør se på lærervurdering som del av et undervisnings- og kunnskapssystem som på en gjennomtenkt måte fremmer lærerprofesjonens undervisningskompetanse.
Boken er tenkt som en hjelp til nasjonale og lokale beslutningstakere, skoledere og lærere for å imøtekomme det økende behovet for kunnskap om lærervurdering.
Linda Darling-Hammond er Charles E. Ducommun professor of Education Emeritus ved Stanford University, President i Learning Policy Institute og tidligere president i American Educational Research Association (AERA). Darling-Hammond har utgitt over 400 publikasjoner og mottatt en rekke utmerkelser.
Detaljer
- Forlag
- Fagbokforlaget
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Bokmål
- Sider
- 221
- ISBN
- 9788245016741
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2016
- Originaltittel
- Getting teacher evaluation right
- Format
- 23 x 15 cm