Feedback i skolen
For å utvikle elevens kompetanse er det avgjørende at læreren gir feedback på en måte som både fremmer læring og anerkjenner eleven.
Hvis læreren blir god til å kommunisere vil elevene få undervisning av høy kvalitet.
Les mer
For å utvikle elevens kompetanse er det avgjørende at læreren gir feedback på en måte som både fremmer læring og anerkjenner eleven.
Hvis læreren blir god til å kommunisere vil elevene få undervisning av høy kvalitet. Ulike former for feedback utgjør en stor del av kommunikasjonen.
Forfatterne av Feedback i skolen viser en modell som legger til rette for læringsfremmende og anerkjennende feedback. De gjør rede for innhold, tidspunkt og rollefordeling i feedback.
Boken gir eksempler på feedbackformer som gir eleven faglig læring på kort, mellomlang og lang sikt. Med eksemplene søker forfatterne å motivere den som skal forberede eller forbedre egen eller andres bruk av faglig feedback.
Hvis læreren blir god til å kommunisere vil elevene få undervisning av høy kvalitet. Ulike former for feedback utgjør en stor del av kommunikasjonen.
Forfatterne av Feedback i skolen viser en modell som legger til rette for læringsfremmende og anerkjennende feedback. De gjør rede for innhold, tidspunkt og rollefordeling i feedback.
Boken gir eksempler på feedbackformer som gir eleven faglig læring på kort, mellomlang og lang sikt. Med eksemplene søker forfatterne å motivere den som skal forberede eller forbedre egen eller andres bruk av faglig feedback.
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal akademisk
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 158
- ISBN
- 9788205415331
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2012
- Format
- 22 x 15 cm