– Innholdet i denne boken er interessant og relevant for de som jobber med norsk som fag, fortrinnsvis i skolen. Boken beskriver norskfagets plass i ulike tider og kontekster. Faget settes inn i en større samfunnsmessig sammenheng, både hva gjelder historisk utvikling, ulike oppfatninger, faglige trekk og norskfagets hva, hvorfor og hvordan. Dette fungerer godt, men tidvis bærer språket preg av lange setninger. Det gjør et ellers interessant stoff noe uoversiktlig og vanskelig tilgjengelig. En kan da få følelsen av at forfatteren står på utsiden av sin egen tekst. Boken bør derfor leses minst to ganger for å få den fulle oversikt og sammenheng. Men den gir innsikt, tips og forståelse for norsk som fag i dagens skole.
Inn i norskfaget
om faget, debatten og didaktikken
Boka kombinerer norskfag, norskfaghistorie, norskfagdebatt og norskdidaktikk. Forfattaren kastar lys over karakteristiske trekk ved faget, faghistoria, debatten og didaktikken. Han skriv for allmennlærarstudentar og studentar i praktisk pedagogisk utdanning som studerer norsk. Les mer
265,-
Paperback
Sendes innen 3 virkedager
Boka kombinerer norskfag, norskfaghistorie, norskfagdebatt og norskdidaktikk. Forfattaren kastar lys over karakteristiske trekk ved faget, faghistoria, debatten og didaktikken. Han skriv for allmennlærarstudentar og studentar i praktisk pedagogisk utdanning som studerer norsk. Har litteraturliste, person- og sakregister.
Detaljer
- Forlag
- Abstrakt
- Innbinding
- Paperback
- Språk
- Norsk Nynorsk
- Sider
- 167
- ISBN
- 9788279351245
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2003
Kunders vurdering
Skriv en vurdering
H