De frafalne

om frafall i videregående opplæring - hvem er de, hva vil de og hva kan gjøres?

Kaja Reegård (Redaktør) ; Jon Rogstad (Redaktør) ; David Keeping (Illustratør)

Frafall i videregående skole er blant vår tids store bekymringer. Hva kan vi lære om vi snakker med de frafalne i stedet for å snakke om frafallet?
Opplever de unge selv å ha mistet fotfestet, og i tilfelle hvorfor? I denne boka presenteres ny forskning med mål om å nyansere forståelsen av frafall. Les mer
Vår pris
344,-
Spar
115,-

Veil. pris: 459,-  (Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 1 virkedag

Vår pris: 344,-
Spar: 115,-

Veil. pris: 459,-  (Paperback) Fri frakt!
Leveringstid: Sendes innen 1 virkedag

Frafall i videregående skole er blant vår tids store bekymringer. Hva kan vi lære om vi snakker med de frafalne i stedet for å snakke om frafallet?
Opplever de unge selv å ha mistet fotfestet, og i tilfelle hvorfor? I denne boka presenteres ny forskning med mål om å nyansere forståelsen av frafall. Kapitlene representerer ulike perspektiver. Noen bygger opp om bekymringen - avbrutt videregående utdanning gir økt sjanse for utenforskap. I andre kapitler framstilles ikke frafallet som problemet, men snarere en del av løsningen for å gjøre noe de frafalne selv opplever som mer meningsfullt. Felles for de unge er at de mener å ha kompetanse på eget liv og et ønske om å realisere egne drømmer.

Boka er forskningsbasert, og har en sammensatt målgruppe. Bidragene er relevante for skoleledere, lærere på ungdomstrinnet og videregående skole, veiledere i NAV, partene i arbeidslivet, samt forskere på ungdom, utdanning og livsløp.

Anmeldelse Sosiologen





Forebygging.no

FAKTA
Utgitt:
Forlag: Gyldendal akademisk
Innbinding: Paperback
Språk: Norsk Bokmål
Sider: 209
ISBN: 9788205481091
Utgave: 1. utg.
Format: 22 x 15 cm
KATEGORIER:

Bla i alle kategorier

VURDERING
Gi vurdering
Les vurderinger