Yrkesdidaktikk for grunnutdanning i helse- og sosialfag
om bevisstgjøring av yrkesvalg og utvikling av nøkkelkvalifikasjoner
Hvordan stimulere elevene til å gjøre et bevisst yrkesvalg.
Torill Ekelund presenterer her et forsknings- og utviklingsarbeid. Hun har utviklet en strategi for å møte kravet om at første året på helse- og sosialfag i videregående skole skal gi relevant kompetanse i forhold til alle yrkene som inngår i utdanningsprogrammet.
Les mer
359,-
E-bok
Tilgjengelig umiddelbart etter kjøp
Hvordan stimulere elevene til å gjøre et bevisst yrkesvalg.
Torill Ekelund presenterer her et forsknings- og utviklingsarbeid. Hun har utviklet en strategi for å møte kravet om at første året på helse- og sosialfag i videregående skole skal gi relevant kompetanse i forhold til alle yrkene som inngår i utdanningsprogrammet. En viktig side ved strategien er å stimulere elevene til å gjøre et bevisst yrkesvalg. Et annet viktig mål er å bidra til at elevene videreutvikler sine personlige forutsetninger for å arbeide med mennesker. Fokus på nøkkelkvalifikasjoner, praksisutplassering og elevaktive arbeidsformer er sentrale virkemidler her. Denne strategien imøtekommer viktige føringer i Kunnskapsløftet.
Boka henvender seg til lærere og studenter i lærerutdanning i helse- og sosialfag i videregående skole.
Torill Ekelund presenterer her et forsknings- og utviklingsarbeid. Hun har utviklet en strategi for å møte kravet om at første året på helse- og sosialfag i videregående skole skal gi relevant kompetanse i forhold til alle yrkene som inngår i utdanningsprogrammet. En viktig side ved strategien er å stimulere elevene til å gjøre et bevisst yrkesvalg. Et annet viktig mål er å bidra til at elevene videreutvikler sine personlige forutsetninger for å arbeide med mennesker. Fokus på nøkkelkvalifikasjoner, praksisutplassering og elevaktive arbeidsformer er sentrale virkemidler her. Denne strategien imøtekommer viktige føringer i Kunnskapsløftet.
Boka henvender seg til lærere og studenter i lærerutdanning i helse- og sosialfag i videregående skole.
Detaljer
- Forlag
- Gyldendal akademisk
- Språk
- Norsk Bokmål
- Sider
- 154
- ISBN
- 9788205444867
- Utgave
- 1. utg.
- Utgivelsesår
- 2012